דפיברילטור

5 טיפים להצבת דפיברילטור בביתכם 

ריכוז נושאים

 

את מכשיר הדפיברילטור יותר ויותר אנשים מציבים בבית שלהם. בעבר היו אלו רק צוותי הרפואה שעשו בהם שימוש ולאחר מכן הם הוכנסו למקומות המוניים כמו קניונים, יותר ויותר משרדים ומפעלים ומקומות עבודה השתמשו בהם אבל היום הם כבר הפכו לנפוצים גם בבתים. 

זה קורה מהסיבה הפשוטה. יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של המכשיר הזה, מכשיר שיכול להציל חיים וגם עשה את זה פעמים רבות. דפיברילטור מחיר הוא אומנם של כמה אלפי שקלים, אבל להצלת חיים כידוע אין מחיר…

הסוד הוא בפשטות

אתם בטח שואלים את עצמכם: "מה לי ולהחייאה, מה לי ולעזרה ראשונה ולמה שאני אעשה עכשיו קורס כזה בשביל לדעת להשתמש במכשיר? אין לי את הזמן הזה…" אז זהו, שמכשיר הדפיברילטור האוטומטי הוא מכשיר שלא מצריך מכם שום דבר. לא יידע קודם ולא קורס כזה או אחר, הוא מיועד מראש לאנשים חסרי יידע וניסיון בעזרה ראשונה. 

הסוד של המכשיר הזה הוא בפשטות שלו. יש לו שתי מדבקות עם ציור עליהן שמראה בבירור איפה מניחים אותן על החזה, צרך להדליק אותו ולהקשיב להוראות. לאחר שהמכשיר בודק את הלב ומחליט האם הוא נדרש או שלא, הוא מורה למשתמש ללחוץ על לחצן ה"שוק" וזהו. המכשיר אמור לעשות מעין "ריסטארט" ללב ולהעלות את סיכויי ההישרדות למי שלקה בדום לב.

אם החלטתם לרכוש מכשיר דפיברילטור לבית בשביל להגן עליכם, על בני משפחתכם או כל אחד אחר שעובר אצלכם עשיתם החלטה נכונה. הנה כמה טיפים על איפה להציב אותו ומה חשוב:

  • תציבו אותו במקום מרכזי – מכשיר דפיברילטור בבית זה מצוין והתקווה היא כמובן שלא יעשה בו שום שימוש. אבל בשביל שכן אפשר יהיה להשתמש בו אם כבר יהיה בו צורך, חשוב להציב אותו במקום מרכזי בבית. חשוב שכל בני הבית ידעו איפה הוא נמצא וחשוב גם שאם מישהו אחר ייכנס לבית הוא יראה אותו בקלות. כך לדוגמא אם שכן ייכנס לעזור בעת הצורך, הוא מיד יראה אותו. קיר הכניסה לבית, ארון קטן בסלון וכדומה יכולים להתאים לתפקיד.
  • קורס קצר לא יזיק – אם כבר החלטתם להציב דפיברילטור בבית שלכם, למה שלא תעשו גם קורס קצר רלוונטי? לא, הוא לא חייב להיות בן כמה מפגשים. הוא יכול להיות גם בן כמה שעות ובו תלמדו על החייאה, תתרגלו על בובה ותהיו עם הרבה יותר יידע ממה שהייתם לפני כן. זה אף פעם לא מזיק ואם יום אחד תעשו בו שימוש ותצילו חיים, זה יהיה כמובן שווה את זה.
  • גם יוטיוב בעניין יכול לעזור – אין כמו קורס פרונטלי עם האפשרות לתרגל כמובן, אבל אם אין לכם את הזמן הזה, אם מכל סיבה שהיא אתם לא יכולים, לפחות תיכנסו ליוטיוב ותיראו סרטונים איך להשתמש בדפיברילטור. יותר מזה, תעשו לעצמכם הרגל, פעם בכמה ימים, שבועות או חודש תיראו סרטון שמסביר איך להשתמש בדפיברילטור. אם כבר ייצא לכם מתי שהוא להשתמש בו, אתם תודו לעצמכם שראיתם את הסרטון ותרמתם לביטחון העצמי שלכם.
  • מה עם השכנים? – אם יש לכם כבר מכשיר בבית כדאי שתיידעו גם את השכנים. אתם בטח רוצים להיות אלו שיעזרו במידת הצורך וכמובן שגם יוכלו לעזור לכם. ספרו לשכנים על המכשיר שאצלכם, הם בטח לא יציקו לכם סתם אם זה לא יהיה בחירום. אם אין לכם אפשרות כלכלית לקנות לבד את המכשיר, אתם יכולים להתאגד כמה שכנים או כל הבניין ולהציב מכשיר כזה במיקום מרכזי בו כמו ליד המעלית, בכניסה לבניין וכדומה.
  • תבדקו תוקף של המדבקות – למדבקות הדפיברילטור יש תוקף. התוקף הוא אומנם ארוך אבל חשוב לשים תזכורת להחליף את המדבקות בסמוך לפקיעת התוקף. 

אל תוותרו על מכשיר דפיברילטור בבית שלכם.
גם אם מחיר דפיברילטור לא בדיוק מתאים לכם כרגע, תעשו את השיקולים שלכם ותחשבו איך בכל זאת תוכלו לרכוש אותו. הוא יהיה מציל חיים ברגע האמת, ולא סתם הוא הולך והופך ליותר ויותר פופולארי.

קישורים ממומנים

עשוי לעניין אותך
שירות לאומי לאזרחים ערביים בישראל

שירות לאומי הוא חלק חשוב מהחובה האזרחית לאזרחי ישראל, במיוחד לאזרחים ערבים. הוא נותן הזדמנות לשרת את המדינה ולתרום לפיתוחה תוך בניית גשרים בין קהילות

איזה וודקה הכי נמכרת בישראל?

שוק הוודקה הישראלי נשלט על ידי שלושה שחקנים מרכזיים. הפופולרי שבהם הוא המותג הרוסי Stolichnaya, שמוכר כ-15% מכלל הוודקה בישראל. אחריו מגיע המותג הישראלי גולדסטאר,

מה יש לעשות בסוכות 2022?

יום ראשון של סוכות נקרא יום העצמאות, יום היראה. זה היום שבו ה' נתן לנו את התורה בהר סיני, ואנחנו מצווים להיות קדושים. אנו מצווים

איך להשיג יותר לייקים לטיקטוק?

TikTok היא אפליקציית מדיה חברתית המאפשרת למשתמשים לשתף סרטונים קצרים עם אחרים. האפליקציה קיימת כבר זמן מה והיו לה עדכונים רבים, כאשר העדכון האחרון שוחרר