אסטמה של העור

אסטמה של העור – גורמים, טיפול ומניעה.

ריכוז נושאים

מחלות עור יכולות להיות כאלו שחולפות ויכולות להיות כרוניות. כל עוד הם באזורים המוצנעים של הגוף זה פחות מפריע, וככל שהן בולטות יותר הן מציקות יותר.
אחת ממחלות העור הכרוניות היא אסטמה של העור, מחלה דלקתית כרונית שנפוצה יותר בגילאי הילדות אבל יש גם לא מעט מקרים בהם היא מופיעה בגילאים מבוגרים.

מה שמאפיין אותה בעיקר הוא שיש לה תקופות של התלקחויות ולאחר מכן הפוגה. היא נפוצה יחסית ובמדינות המפותחות היא נחלתם של עד 205 מהילדים ועד 10% מהמבוגרים. 

סימני המחלה

אסטמה של העור או בשמה השני – אטופיק דרמטיטיס היא מחלה שמופיעה אם כן לסירוגין ובסופו של דבר היא מתקבעת.
האזורים הקלאסיים בהם ניתן לראות אותה הם אזורי המפרקים, הגפיים, מאחורי האוזן ובלחיים והיא נראית כמו פריחה של ממש.
היא יכולה להיות קלה יחסית והאדמומיות בהתאם והיא יכולה להתבטא בעור מגורה ואדום, הפרשה שקופה וגרד מציק מאוד. ככל שהמחלה היא כרונית יותר העור הופך לקשה יותר ועבה יותר.

גורמים ומניעה

אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור גנטית שאין לה גורמים שניתן ממש להימנע מהם אבל יש כאלו שמגבירים את תדירות התקופות הקשות יותר כמו גם את הגרד והאדמומיות.
יובש של העור לדוגמא מקדם את המחלה והוא יכול להיגרם משימוש בסבון, שימוש בחומרי ניקוי, אמבטיות ממושכות וחשיפה לקור ולכן קודם כל מומלץ להקפיד על עור לח.

יש גם מזונות שכדאי להימנע מהם אשר יכולים להגביר את המחלה כמו סויה, בוטנים או ביצים, למרות שברוב המקרים הימנעות ממזונות אלו אינה משפרת את המצב בצורה ניכרת.

אפשרויות טיפול

הטיפול באסטמה של העור הוא טיפול שנועד בעיקר להקטין את התופעות הנלוות למחלה כמו גרד ואדמומיות קשה.
הוא יכול לכלול תרופות שונות שנוגדות גרד, טיפול אנטיביוטי בפצעים שנגרמים, תכשירים מקומיים שמכילים סטרואידים, תכשירים מקומיים שאינם סטרואידים ואחרים.

טיפול בפוטותרפיה

אם אתם רוצים להימנע מטיפול במשחות ובתרופות כדאי לכם לנסות פוטותרפיה.
בפוטותרפיה הטיפול הוא באמצעות מכשיר עם גלי אור בטווח קצר, מכשיר ביתי שאפשר לעשות בו שימוש באופן עצמאי בלי להגיע למכון לעשות את הטיפול במיוחד מה שגוזל זמן יקר ולא מעט כסף.

המכשיר הינו בטוח לשימוש, הוא טבעי והוא לא מערב אמצעים מלאכותיים ולא בריאים, ומה שבעיקר חשוב בו הוא שיש לו מעל ל-90% הצלחה.
כל מה שצריך זו התמדה בשימוש במכשיר, הדרכה נכונה שמגיעה עם המכשיר והמון אופטימיות.

יש מה לעשות עם אסטמה של העור. אתם או ילדכם לא חייבים לחיות איתה ולקבל אותה כגזירת גורל ולא, אתם גם לא חייבים למרוח משחות ולקחת כדורים לשארית חייכם.
אפשר לשנות המצב או לפחות להקל עליו בצורה משמעותית. אפשר לחיות בשלום עם אטופיק דרמטיטיס.

קישורים ממומנים

עשוי לעניין אותך
מזרנים מומלצים ב2023

בבואכם לחפש מזרון חדש, ודאי תרצו לחפש מזרן שמתאים לצרכים האישיים שלכם. אולם לא כל המזרנים זהים וייתכן שרוב המזרנים לא יענו על צרכיכם. אדם

עד מתי נצטרך לכבוש מסיכות פנים?

מתי נוכל להפסיק ללבוש מסיכות פנים? ובכן, זה מאוד תלוי במצב הרוח הקולקטיבי. אם נסתכל על דיווחי מומחים, נוכל לזהות הערכות שמגיעות עד לשנת 2022.