נכסים מניבים

רעיונות לנכסים מניבים

ריכוז נושאים

בסביבה של ריבית נמוכה וכמעט אפסית, וכאשר הבורסה תנודתית ולא יציבה, רוב הישראלים מחפשים אפיקי השקעה אטרקטיביים.
אם גם אתם מחפשים הזדמנויות להשקעה אטרקטיבית בתחום הנדל"ן, לבטח גם אתם נתקלתם באופציות להשקעה בנכסים מניבים.
רגע לפני שאתם משקיעים בנדל"ן מניב כדאי להבין מה זה בדיוק נכס מניב, איזו תשואה אפשר להשיג והאם ההשקעה מתאימה לכם.

נכסים מניבים

מהו נכס מניב?

נכס מניב הוא נכס נדל"ן נושא תשואה, כלומר זהו נכס בעל ערך כספי המייצר עבורנו תזרים מזומנים והכנסה כספית חודשית בכל תקופת החזקתו ובזכות השכרתו.
יש שתי קטגוריות עיקריות של נכסים מניבים:

  • נכסים מניבים למגורים – נכסים כמו דירה המיועדת להשכרה, בית להשכרה וכדומה. לאחר רכישת הנכס משכירים אותו ובדרך זו יוצרים הכנסה נוספת (דמי שכירות) ויכולים עם הזמן לכסות את עלויות ההשקעה וליהנות מתשואה עודפת על ההשקעה בנכס המניב למגורים.
  • נכסים מניבים מסחריים – נכסים כמו חנות, משרד, מרכז מסחרי, מחסן לוגיסטי, מבנה תעשייתי וכו'. אפשר להשקיע בנכסים מסחריים מניבים ולהשכיר את הנכס לתקופה ארוכה לחברה או לארגון.

נכס מניב מאפשר למשקיע לצבור נכסים באמצעות מינוף פיננסי או הון זמין, את הנכס משכירים וכך יוצרים הכנסה קבועה ומשתלמת.
יש מגוון רעיונות לנכסים מניבים בהם ניתן להשקיע, לדוגמה דירות מגורים, משרדים, חניונים, בתי מלון, תחנות דלק, מחסנים לוגיסטיים, מבני תעשייה, קניונים, חנויות. נכסים מסחריים נוספים תוכלו למצוא באתר
https://www.gyl.co.il/.
התשואה הממוצעת כיום למשקיעים בנדל"ן מניב עומדת על 9-6 אחוזים לשנה, לאחר קיזוז הוצאות ועלויות תפעול, תחזוקה שוטפת ופחת.

למי מתאים להשקיע בנכסים מניבים?

אם יש לכם הון נזיל פנוי וזמין להשקעות החל מסכום של 250,000 ש"ח – כדאי לכם להשקיע בנכסים מניבים.
השקעה בנכסים מניבים אינה מתאימה לכל אדם, ובמיוחד לא למי שמתקשה לקחת סיכונים.
למעשה, בסביבה של ריבית אפסית אין טעם להשקיע בחסכונות ארוכי טווח, המשקיעים בורחים גם מהבורסה התנודתית,
לכן עוד ועוד משקיעים ישראלים מחפשים רעיונות לנכסים מניבים ולאפיקי השקעה המאפשרים להם להשיג תשואה גבוהה וקבועה.

חשוב להדגיש כי נדל"ן מניב הוא לא רק נכס מסחרי כמו חנות, משרד או קניון. גם דירת מגורים נחשבת לנכס מניב ואפשר להשקיע גם בבנייני מגורים וכו'.

אגב, השקעה בנכסים מניבים מתאימה גם להורים המעוניינים להבטיח את עתידם הכלכלי של ילדיהם, לצעירים בעלי הון נמוך שאינו מספיק לרכישת דירת מגורים, לגמלאים המעוניינים להשקיע בחוכמה בנדל"ן, ולכל מי שמחפש השקעה יחסית סולידית ברמת סיכון יחסית נמוכה, למרות שיש אפשרות להשקיע גם בנכס מניב הנחשב למסוכן וזאת כדי למקסם תשואה.

נכסים מניבים למגורים

ישראלים רבים משקיעים בנדל"ן מניב למגורים, אפשר למצוא הזדמנויות קורצות במרכז הארץ או בפריפריה.
בדרך כלל משקיעים בדירת מגורים ומשכירים את הנכס לתקופה של שנה או יותר, אפשר גם להשכיר את הנכס לתקופות קצרות אם הוא ממוקם באזור אטרקטיבי המתאים לתיירות חוץ ופנים. 

יש הבדל משמעותי בין רכישת דירת מגורים בצפון תל אביב או בהרצליה פיתוח לבין רכישת דירה בפריפריה, הן מבחינת עלות הנכס וההשקעה הנדרשת והן מבחינת תשואה ותקופת החזר ההשקעה. התשואה הממוצעת כיום עומדת על כ-2.5% לכן החזר ההשקעה צפוי להיות ממושך.

נכסים מניבים מסחריים

השקעה בנכסים מניבים מסחריים מאפשרת לכם להשיג תשואה ממוצעת נאה של כ-6% עד 9%, לפעמים אפשר להשיג תשואה גבוהה יותר. יש מגוון סוגי נכסים מסחריים מניבים, לדוגמה חנות, מרלו"ג, קניון, משרד, בניין משרדים, חניון ועוד.

בדרך כלל נדרש הון גבוה כדי להשקיע בנדל"ן מסחרי מניב, והבנקים אינם ממהרים להעמיד מימון ואשראי למשקיעים. לכן, כדאי לחפש נכס מסחרי מניב המתאים להון הזמין שלכם ולאפשרויות המימון שאתם יכולים להשיג, כל עוד ההשקעה משתלמת, וכדאי לאתר נכס מסחרי מניב בעזרת מומחה.  

קישורים ממומנים

עשוי לעניין אותך
התקנת שער ביתי

התקנת שער ביתי אפשרויות הבנייה והסגנון לשערים משתנות, וההתקנה שלהן יכולה לעלות בין 200 ל -600 דולר. דלתות קישור שרשרת הן הבחירה הפופולרית ביותר מכיוון