גידול צמחים ביתי

גידול צמחים ביתי בשיטה הידרופונית

ריכוז נושאים

גידול צמחים ביתי בשיטה הידרופונית הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות.

אנשים רבים שמעוניינים בגידול גינה ביתית, ירוקה ושופעת, בוחרים בשיטה ההידרופונית משום שהיא משלבת יעילות, חסכון וטיפול מינימלי.

אם תמיד רציתם גינת ירק במרפסת הביתית או בגינה שלכם, המלאה בשפע של ירקות ירוקים שגדלים באופן טבעי, כדאי שתדעו שגידול צמחים ביתי מעולם לא היה פשוט יותר.

רוצים להתחיל בגידול צמחים הידרופוני? בואו לגלות – מה צריך לדעת על גידול הידרו, איך מתחילים ומה דורש הטיפול?

מהי הידרופוניקה?

המילה "הידרו" מגיעה מלטינית, ומשמעותה המילולית היא מים. שיטת הגידול ההידרופונית מתייחסת בעיקר לגידולי צמחים, באופן מסחרי או ביתי, כאשר השוני העיקרי הוא ששורשי הצמחים אינם נמצאים במעבדה.

הצמחים למעשה גדלים במצע של מים, שאינו מוכר לנו לרוב (לא בשיטה הביתית, לפחות). במילים אחרות, גידול צמחים הידרופוני מתאר שיטת גידול מבוקרת של צמחים ופרחים.

גידול צמחים הידרופוני הגיע לחיינו מעולם החקלאות. גידולי הידרו החלו בעולם החקלאות האורגנית וגלשו עם הזמן אל עולם החקלאות הביתית, שמאפשרת ללא מעט מגדלי צמחים ביתיים להנות מצמחיה שופעת וגינת ירק פרטית לחלוטין, שלא מפסיקה לצמוח ולהניב פירות.

גידול צמחים הידרופוני: האם זה מומלץ ומדוע?

גידול הידרו

היתרון הבולט ביותר של שיטת הגידול ההירדרופונית זו העובדה שהצמחים גדלים בקצב מסחרר.

גידול הידרו ייחודי בכך שהצמחים כדי ללא צורך במצע של אדמה, שאנחנו מכירים היטב משלל המשתלות והגידולים הפרטיים בביתנו. כאשר הצמחים גדלים במצע של מים ולא במצע המכיל אדמה, הצמח מקבל הזנה ומים באופן מבוקר.

גידול צמחים הידרופוני מאפשר למעשה קבלת תוצאות יעילות ותוצרים מהצמחים שאנו מגדלים, מהר מאוד ועם הרבה פחות מאמץ.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של שיטה זו, היא האפשרות לגדל את הצמחים בתוך מבנים סגורים באופן חלקי או מוחלט. בשיטת הגידול ההידרופונית, הצמח לא זקוק לאור הצמח על מנת לגדול. הצמח מקבל את 'תנאי המעבדה' שהוא זקוק להם, ולא רק שהוא צומח, הוא עושה זאת במהירות ובצורה אפקטיבית במיוחד.

המשמעות של היכולת לגדל את הצמחים ללא תלות באור השמש או במזג האוויר, היא שלגידול הידרו אין כל תלות בעונות השנה. בחורף הקר ביותר או בקיץ החם ביותר, לצמח הגדל בשיטה הידרופונית זה כלל לא משנה. הוא ממש לגדול ולצמוח, משום שהוא מקבלים את התנאים האופטימליים שהוא זקוק להם.

גידול הידרופוני: איך מתחילים?

יש סוגים רבים של מערכות הידרופוניות. מגוון האפשרויות לגידול הידרופוני רחב ביותר, החל ממערכות ביתיות פשוטות ובסיסיות ועד למערכות הידרופונית מורכבות לגידול כמויות אדירות של צמחים.

הבחירה במערכת ההידרופונית משתנה בהתאם לצורך; כמות הצמחים שרוצים לגדל, גודל התקציב, מיקום המערכת ההידרופונית, יעילותה ועוד.

את המערכות ההידרופוניות ממגוון הסוגים ניתן למקם במרפסת ביתית, גינה, בתוך הבית, חללי עבודה ובמילים אחרות, בכל מקום שרק תרצו לגדל בו צמחים באהבה.

במערכות ההידרופוניות אפשר לגדל כל מה שרק תרצו. תוכלו להפוך לחקלאים מתחילים, ממש בתוך ביתכם. בעזרת גידול הידרו תוכלו לגדל פרחים, צמחים, ירקות ופירות לשימושים שונים: גידול ירקות ופירות לצורך שימוש ביתי, גידול פרחי נוי ועוד.

המערכת ההידרופונית למעשה מאפשרת לכל אדם, גם ללא ידע בסיסי, להתחיל לגדל את הצמחים שהוא חפץ בהם. הדבר הכי חשוב לפני שמתחילים, זו הבחירה במערכת ההידרופונית המתאימה. ברגע שישנה התאמה בין צרכי הצמח אל סביבת הגידול שלו, התוצאות לא יאחרו להגיע.

איך מגדלים בשיטה ההידרופונית?

לאחר הבחירה במערכת ההידרופונית המתאימה ביותר, עליכם לדאוג למספר דברים פשוטים.

ראשית, מומלץ להחליט היכן תציבו את המערכת ההידרופונית. האם במרפסת, בגינה, בתוך הבית או בחלל אחר.

כדי להפעיל את המערכת ההידרופונית יש לחבר אותה לחשמל. המערכת ההידרופונית משתמשת במשאבה על מנת להניע את הנוזלים שמסייעים לתהליך גידול הצמחים, ולכן זהו האמצעי הבסיסי והחשוב ביותר של המערכת. בדקו היכן יש נקודת חשמל, ובהתאם לכך מקמו את המערכת ההידרופונית שרכשתם.

את המערכת ההידרופונית תוכלו להציב על הרצפה או על גבי סטנד עומד, בהתאם למה שמתאים לכם בסביבה שבה תוצב המערכת.

דברים נוספים שנחוצים כדי לגדל בשיטה ההידרופונית הם מקום תאורה או שמש. המערכת ההידרופונית יכולה לפעול באופן עצמאי באמצעות נורה תאורה מותאמת לגידול, אך במקרה ואתם בוחרים לגדל את הצמחים באופן טבעי ללא תאורה מלאכותית, מומלץ לוודא שהצמחים נחשפים לאור שמש לפחות מספר שעות בודדות ביממה.

עשיתם לי חשק למערכת הידרו ביתית

בין אם אתם חובבנים או מקצוענים יודעי דבר בכל הנוגע לגידול הידרו, תוכלו למצוא במגוון רשתות ההידרו את מה שאתם מחפשים.

כל מה שאתם צריכים לעשות בשלב הזה, הוא לבחור את המערכת ההידרופונית המתאימה לכם. אחרי הבחירה, תוכלו לרכוש את המערכת ההידרופונית המתאימה לכם ופשוט להתחיל.

זה קל, נגיש ויעיל לכל מי שרק רוצה בכך. נשמע לכם טוב גינה פרטית? קדימה, צאו לדרך.

קישורים ממומנים

עשוי לעניין אותך
המדריך לייבוא אישי מסין

מחפשים לייבא מוצרים מסין אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? מדריך זה יעזור לכם להבין את תהליך היבוא האישי מסין ויצייד אתכם בידע ובמשאבים לקבלת החלטות

המדריך לבחירת דלתות פנים ל2023

בחירת דלת פנים נכונה היא החלטה חשובה. זו יכולה להיות גם משימה מרתיעה, עם כל כך הרבה סגנונות וסוגים שונים לבחירה. כדי לעזור לך, יצרנו

אסטרטגיות PPC ששווה לנסות ב-2022

תחום הקידום הממומן (PPC) מסוגל לשדרג משמעותית את התוצאות העסקיות שלכם, בייחוד אם תישארו מעודכנים בכל השיפורים והמגמות האחרונות בתחום. אם יש לכם עסק ואתם